Мэдэхэд илүүдэхгүй №13: Яндан мэдрэгч

Мэдэхэд илүүдэхгүй №13: Яндан мэдрэгч Яндан мэдрэгч нь яндангаар гарч буй утааны CO2 буюу нүүрсхүчлийн хийн түвшинг тодорхойлон хөдөлгүүрт орж буй түлш болон агаарын холимогийн харьцааг тохируулж өгөх үүрэгтэй. Газан хөдөлгүүрт машины хувьд яндан мэдрэгч маш чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Sonata 5, Santa Fe зэргийн редуктортай машинууд 1 ширхэг яндан мэдрэгчтэй байдаг бол форсунк системтэй Sonata … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №12: Газын насос

Мэдэхэд илүүдэхгүй №12: Газын насос 2005 оноос хойшхи форсунк системтэй автомашинуудад газын насос ашиглагдаж эхэлсэн. Газын насос нь түлшний шугамыг хангалттай даралттай газаар хангах үүрэгтэй ба бензин автомашины насостой харьцуулахад хүч ихтэйгээс гадна электроникийн шийдлээр ажилладгаараа бага зэрэг ялгаатай. Ажиллагааны хувьд PWM буюу Pulse width modulation дохиогоор ажилладаг бөгөөд нарийн ажиллагаатай эд ангид ордог. Газын … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №11: Усны помп

Мэдэхэд илүүдэхгүй №11: Усны помп Усны помп нь моторын эргэлтээр хөргөх шингэнд сэлгэлт үүсгэх үүрэгтэй эд анги юм. Помпны ажиллагаа сайн бол хөргөх шингэний халалт үүсэхгүй бөгөөд хөдөлгүүрийн хэвийн ажиллагааг хангах давхар үүрэгтэй юм. Усны помп муудах үндэслэлүүд байдаг. Үүнд: – Тосол, антифризийг цаг тухайд нь солиогүйн улмаас зэврэлт үүсэж помп гацах – Хөргөх шингэн … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №10: Очлуур

Мэдэхэд илүүдэхгүй №10: Очлуур Очлуур нь шатах камерт орж ирсэн түлшийг тэслэх үүрэгтэй эд анги юм. Газан машины очлуурын хувьд NGK BKR6ES маркийн хийн түлшинд зорулсан болон шатаалт өндөртэй ашиглалтын хугацаа урт NGK Laser line LPG6 маркийн зүү үзүүртэй очлуурыг ашигладаг. Газан машины очлуур харлах, бохирдох асуудал үүсдэггүй учир шалгахдаа голын электрод болон шаазан их … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №9: Форсунк

Мэдэхэд илүүдэхгүй №9: Форсунк Форсунк нь газыг тоосруулж шингэн байдлаар моторын шатах камер луу цацаж оруулах үүрэгтэй түлшний эд анги юм. Газ автомашин LPI буюу Liquid Propane Injection системтэй автомашинд форсунк ашиглагддаг. Форсунк нь цахилгаан соронзон хавхлагатай бa компьютерийн дохионы тусламжтай нээж хаах үүрэгтэйгээр ажилладаг. 2006 оноос хойш үйлдвэрлэгдсэн газ автомашинууд бүгд LPI буюу форсунк … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №8: Катушка

Мэдэхэд илүүдэхгүй №8: Катушка Катушка нь хөдөлгүүрт орж ирсэн агаар болон түлшний холимогийг очлуур дээр тог хаяж тэслэх үүрэгтэй эд анги юм. Катушка нь акуммуляторын 12 вольтын хүчдэлийг 30000-40000V болгон өсгөх үүрэгтэй нэг төрлийн өсгөх трансформатор гэж ойлгож болно. Хөдөлгүүр тус бүртээ катушкатай автомашин нь компьютерийн дохионоос мэдээ авч оч хаядаг. Таслан хуваарилагчтай буюу транблюртэй … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй 7: Газ хуваарилагч

Мэдэхэд илүүдэхгүй 7: Газ хуваарилагч Газ хуваарилагчийн үүрэг нь Sonata 5 болон 6 машинууд дээр бага зэрэг ялгаатай зарчмаар ялгаатай ажилладаг. Sonata 5 машин дээр хуваарилагч нь хий болон шингэн газыг цахилгаан хавхлагын тусламжтай нээх болон хаах үүрэгтэйгээр ажилладаг. Машин асаалттай үед халалт их үүсдгээс цахилгаан хавхлагыг хүмүүс халаагч гэж ярьдаг ч үнэндээ халаагч биш … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №6: Агаар урсгалын мэдрэгч /MAF, MAP/

Мэдэхэд илүүдэхгүй №6: Агаар урсгалын мэдрэгч /MAF, MAP/ Агаарын урсгалын мэдрэгч нь хөдөлгүүрт орж ирж буй агаарын хэмжээг мэдэрч түлш болон агаарын холимогийн харьцааг хамгийн зохистой хэмжээнд тохируулах үүрэгтэй. MAF /Мass Air Flow/ мэдрэгч нь бидний мэддэгээр зөгийн үүр гэж нэрлэгддэг ба агаарын урсгалыг мэдэрч мэдээллийг компьютерт өгдөг. MAP /Manifold Absolute Pressure/ мэдрэгч нь зөгийн … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №5: Температурын мэдрэгч

Мэдэхэд илүүдэхгүй №5: Температурын мэдрэгч Хөргөх шингэний температурын мэдрэгч нь моторын блок болон усны радиатор дээр байрладаг. Темпратурын мэдрэгчийн гол үүрэг нь усны температур 92С хүрснийг мэдэрч компьютерт мэдээлэл өгснөөр халалтаас сэргийлэн урд радиаторын хөргөх сэнс ажиллаж эхэлдэг. Sonata 5 машины хувьд энэхүү мэдрэгч нь газыг хий болон шингэн төлөвт хуваарилах үүрэгтэй. Машин хүйтний улиралд … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №4: Газын баллон

Мэдэхэд илүүдэхгүй №4: Газын баллон Автомашины газын баллон нь 85%-ийн эзэлхүүнтэй баллон байдаг. Газ орох литрийн хэмжээ дээд тал нь шингэнээр 65-70 литр байдаг ба үлдэгдэл хэсгийг газын өөрийн даралт эзэлж байдаг. Машины баллон нь баруун буландаа үйлдвэрлэгдсэн он, багтаамж , ашиглалтын хугацаа, шалгах хугацаа зэрэг мэдээллийг агуулсан пайзтай байдаг. Sonata 5-ийн хувьд баллоны даралт … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №3: Газын шүүр

Мэдэхэд илүүдэхгүй №3: Газын шүүр Газ автомашины түлшний систем нь бензин болон дизель машиныг бодвол бохирдол бага байдаг ч газын шүүрийн норматив дунджаар 25000 км буюу жилд 1 удаа солих шаардлагатай байдаг. Солих хугацаа өнгөрвөл форсунк /sonata 6,7/ редуктор зэрэг эд ангиуд бохирдон асахгүй болох, хааз авахгүй болох, галаар буудах, доголдох гэх мэт гэмтлүүд гарч … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №2: Газын редуктор

Мэдэхэд илүүдэхгүй №2: Газын редуктор Дэлхий дахинд LPG /шингэрүүлсэн нефтийн хий/ болон CNG /шингэрүүлсэн байгалийн хий/ өргөн хэмжээгээр ашигладаг. Европын улс орнуудад СNG, азийн улс орнуудад LPG-г голчлон хэрэглэдэг. Монгол улсын хувьд LPG ашигладаг бөгөөд түүнд зориулсан редукторын талаар товч мэдээлэл хүргэе. Редуктор гэдэг нь шингэн хэлбэрээр байгаа газыг хийн төлөв рүү шилжүүлэх үүрэгтэй хувиргагч … Read more…

Цааш унших »

Мэдэхэд илүүдэхгүй №1: Хөдөлгүүр

  Мэдэхэд илүүдэхгүй №1: Хөдөлгүүр Монголын нөхцөлд Sonata 5 болон Sonata 6 зэрэг автомашин элбэг тул эдгээр машинуудын хөдөлгүүр дээр товч зөвлөгөөг хүргэж байна. Эдгээр машин нь DOHC /Double Overhead Camshaft/ буюу хос нударган голтой ба цилиндр бүрт оруулах болон гаргах 2 ширхэг клапан байрласан бөгөөд шаталт сайн үүсгэж огцом хүч авалтыг сайжруулах шийдэлтэй хөдөлгүүр … Read more…

Цааш унших »