Мэдэхэд илүүдэхгүй №1: Хөдөлгүүр

Монголын нөхцөлд Sonata 5 болон Sonata 6 зэрэг автомашин элбэг тул эдгээр машинуудын хөдөлгүүр дээр товч зөвлөгөөг хүргэж байна.
Эдгээр машин нь DOHC /Double Overhead Camshaft/ буюу хос нударган голтой ба цилиндр бүрт оруулах болон гаргах 2 ширхэг клапан байрласан бөгөөд шаталт сайн үүсгэж огцом хүч авалтыг сайжруулах шийдэлтэй хөдөлгүүр юм. Ихэвчлэн солонгос машин болон Mitsubishi машинуудад энэхүү хөдөлгүүр түлхүү ашиглагддаг.
Sonata 5 болон 6 машинуудын моторын багтаамж 2000СС байдаг гэж хүмүүс ярьдаг. Гэхдээ хөдөлгүүрийн өөрийн багтаамж нь 1800СС боловч DOHC хөдөлгүүрийн өөрийн шинж чанараас хамаарч энгийн 2000СС хөдөлгүүртэй машинтай дүйцэхүйц хүчтэй байдаг.
Газ хөдөлгүүр нь бензин болон дизель хөдөлгүүрүүдийг бодвол тортогшил харьцангуй бага байдаг. Тиймээс яндангаас гарах утааны хорт хийний ялгарал бага байдаг байна.Та бүхэнд газ хөдөлгүүрийн талаар товч ойлголт өгч давуу талуудыг сонирхуулья.
Давуу тал:
1. Бензин болон дизель хөдөлгүүрийг бодвол LPI /форсунк/ системийн машин нь адил хөдөлгүүрийн багтаамжтай бензин болон дизель хөдөлгүүртэй машинаас харьцангуй хүчтэй байдаг.
2. Тортогшил бага тул масло солих хугацаа заасан нормт хэмжээнээс даруй 3000км-ээр уртасдаг.
3. Тортогшил бага тул хөдөлгүүрийн кольц болон гилзний ашиглалтын хугацаа урт байдаг.
4. Газ бүрэн шатах шинж чанартай байдаг тул дутуу шаталт үүсдэггүй.
Хэрэглэгч хөдөлгүүрийн тосны хэмжээ болон бохирдол зэргийг байнга шалгаж үйлчилгээг хугацаанд нь хийж байвал хөдөлгүүрийн хувьд ашиглалтын хугацаа уртсах болно. Мөн 10000км тутамд духны ремен /Sonata 5/ шалгах, шаардлагатай бол солих, гинж суларсан эсэхийг шалгах /Sonata 6/ шаардлагатай. Эдгээр үзлэг шалгалт, үйлчилгээ зэргийг цаг тухайд нь хийж гүйцэтгэж байвал газ хөдөлгүүр эвдрэл гарах нь тун ховор.

No Comments

Post A Comment