Мэдэхэд илүүдэхгүй №2: Газын редуктор

Дэлхий дахинд LPG /шингэрүүлсэн нефтийн хий/ болон CNG /шингэрүүлсэн байгалийн хий/ өргөн хэмжээгээр ашигладаг. Европын улс орнуудад СNG, азийн улс орнуудад LPG-г голчлон хэрэглэдэг. Монгол улсын хувьд LPG ашигладаг бөгөөд түүнд зориулсан редукторын талаар товч мэдээлэл хүргэе.
Редуктор гэдэг нь шингэн хэлбэрээр байгаа газыг хийн төлөв рүү шилжүүлэх үүрэгтэй хувиргагч эд анги юм. Редукторийн хүчийн чадал нь тухайн машины моторын багтаамжид таарсан байх шаардлагатай байдаг ба хөдөлгүүрт өгөх түлшний хэмжээг хангалттай өгөхөөр тааруулж тавьдаг.
Редуктор нь бидний мэдэх дизель тэрэгний аппаратур болон карбьюратор зэрэгтэй адил түлшийг тохируулах үүрэгтэй эд анги учир их нарийн тохиргоо шаардлагатай байдаг. Редуктор нь газан автомашины насосын үүргийг давхар гүйцэтгэж байдаг тул 1 жил ашиглаад үйлчилгээ хийлгэх хэрэгтэй. Үйлчилгээ хийх хугацаа болсон машины асалт удааширч, түлш зарцуулалт нэмэгдэж эхэлнэ.
Редукторын давуу сул талууд:
Давуу тал:
1. Түлшний хэмжээг их бага хэмжээгээр тохируулах боломжтой байдаг.
2. Түлшний тасалдал, эвдрэл гарсан тохиолдолд энгийн байдлаар засварлах боломжтой.
Сул тал:
1. Арчилгаа их шаарддаг.
2. Тохиргоог өвөл болон зун хийлгэх шаардлагатай.
3. Форсунктай харьцуулбал битүүмж муутайгаас газ үнэртэх алдах магадлалтай.
Редукторын үйлчилгээг цаг тухайд нь хийж гүйцэтгэн нэг газраас /нэг газын байгууллагаас/ газ цэнэглэлтээ хийж байвал үнэртэх болон зарцуулалтын хэлбэлзэл бага гардаг. Газ нь даралтат шинж чанартай тул газ их байх тусам машины түлш зарцуулалт бага байх үндэс болж өгдөг.

Leave a Comment